دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: تا کنون ۳۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی از طریق خانه‌های هلال جمع آوری و به حساب ابلاغی از سوی جمعیت هلال احمر واریز شد تا در راستای اهداف بشردوستانه این جمعیت هزینه شود.
به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران دکتر غلامعلی فخاری با اعلام اینکه توسعه خانه‌های هلال از برنامه‌های مهم این جمعیت است، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط حادثه خیزی استان و همچنین نقش موثر خانه‌های هلال در افزایش تاب آوری، راه اندازی و توسعه خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی افزود: تاکنون ۳۴۴ خانه هلال روستایی و ۴۵ خانه هلال شهری با هدف توسعه آموزش‌های امدادی و استفاده از ظرفیت‌های محلی و بومی در فرایند مدیریت بحران در استان مازندران راه اندازی شده است.

دکتر فخاری با اشاره به اهدای ۸ میلیارد ریال تجهیزات و مشارکت ۲۵ میلیارد ریالی خیرین و داوطلبان در توسعه فعالیت‌های این مراکز تاکید کرد: به موازات توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات شهری را نیز در برنامه داریم که تا کنون در ۴۵ محله شهری استان اجرایی شده است.

وی جذب و آموزش را از مولفه‌های هدف گذاری شده در پروتکل خانه‌های هلال عنوان کرد و گفت: خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی اظهار داشت: امکان اجرای وظایفی که در قانون جدید مدیریت بحران بر عهده جمعیت هلال احمر است از طریق خانه‌های هلال با هزینه کمتر و بازدهی بالاتر قابل اجراست.

فخاری تصریح کرد: سوانح چندسال اخیر از جهت گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که بدون مشارکت جوامع محلی، اجرای ماموریت‌ها برای جمعیت هلال احمر با سختی همراه است، از این رو «خانه‌های هلال» ایده ارزشمندی برای تسهیل در خدمت رسانی به مردم و تقویت تاب آوری و پایداری جوامع محلی است.
 

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها